czwartek, 24 kwietnia 2014

Sałatka piękności 2

Wiem, że co niektórym spodobał się przepis na moją poprzednią na sałatkę piękności, dlatego "opracowałam" kolejny ;-)
Takie sałatki często goszczą na moim stole, szczególnie wiosną i latem na śniadanie.

Rzodkiewka - bardzo zdrowa, zawiera wapń, potas, magnez, fosfor, beta-karoten, kwas foliowy, witaminę C, a także duże ilości siarki, dzięki czemu wpływa na piękny wygląd włosów i paznokci.
Pestki dyni - zawierają wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, witaminy z grupy B oraz kwasy tłuszczowe omega-3. Są także bogatym źródłem cynku, który odpowiada za elastyczność i zdrowy wygląd skóry, ponieważ bierze czynny udział w syntezie kolagenu.
Kalafior - także zawiera wapń, magnez, fosfor, siarkę, potas, kwas foliowy i witaminę C. Ma działanie oczyszczające krew, wzmacnia dziąsła, korzystnie wpływa na funkcjonowanie dróg moczowych.
Zielony ogórek - zawiera dużo soli mineralnych, jest najbardziej odkwaszający ze wszystkich warzyw, reguluje trawienie, oczyszcza organizm z toksyn, wpływa także oczyszczająco na skórę.

Składniki:
5 rzodkiewek wraz z liśćmi
1/2 zielonego ogórka ze skórą
kilka różyczek surowego kalafiora
2 łyżki pestek dyni
1 łyżka oleju z pestek dyni
sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
Wszystkie warzywa umyć i osuszyć. Następnie dość drobno je pokroić (rzodkiewki razem z liśćmi). Kalafiora pozostawić w stanie surowym (tak, jest jadalny :-)). Wymieszać, dodać pestki dyni, olej i doprawić do smaku.
Gotowe :-)



Dania dla urody Jadłospis dla Mam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz. Miło mi, że tutaj jesteś.