piątek, 6 czerwca 2014

Podsumowanie akcji "Dania dla urody"

Na początku dziękuję wszystkim za tak liczny udział w mojej akcji (link). W sumie zebraliśmy 222 przepisy!! Niesamowita liczba, której się w ogóle nie spodziewałam, a Wasze pomysły na "dania dla urody" jeszcze bardziej niesamowite :-) No i nareszcie udało mi się "przebrnąć" przez wszystkie przepisy. Wybór jednego nie był łatwy (to mało powiedziane!), dlatego wybrałam dwa dla mnie najlepsze "urodowe" przepisy. Ale serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom za poświęcony czas i trud włożony w przygotowanie dań :-)

Po długim namyśle "Odmładzającą książką kucharską" postanowiłam nagrodzić Bananowy deser z chia.
Jest to bardzo prosty przepis, a korzyści z niego dla zdrowia i urody ogromne :-)
Nasiona chia stanowią bogate źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach dla zdrowia i urody. Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacynę.

Na wyróżnienie na pewno zasługują wszystkie przepisy, ale niestety musiałam dokonać wyboru.
Moją szczególną uwagę zwrócił Napój jogurtowy z pestek dyni i autorkę tego przepisu także postanowiłam nagrodzić małą niespodzianką :-)
Pestki dyni, które zawierają m.in. wapń, magnez, żelazo, witaminy z grupy B, kwasy tłuszczowe omega-3, a także mnóstwo cynku, bardzo korzystnie wpływają na elastyczność i zdrowy wygląd skóry, ponieważ cynk bierze czynny udział w syntezie kolagenu.

Z autorkami przepisów skontaktuję się mailowo. Wszystkie przepisy można zobaczyć tutaj.

I raz jeszcze dziękuję wszystkim za udział! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz. Miło mi, że tutaj jesteś.