środa, 23 kwietnia 2014

Zielona zupa z roszponki

Wiosną lubię wszystko, co zielone: koktajle, zupy, sałatki... Dziś wymyśliłam sobie zupę z roszponki. Roszponka to taka niepozorna roślina, a jest bogatym źródłem witamin: C, B6, B1 i B2, beta karotenu, kwasu foliowego oraz soli mineralnych. Zawiera żelazo, potas, mangan, miedź, cynk i wapń. Warto ją zjadać przede wszystkim na surowo. W takiej też postaci dodałam ją do zupy.

Składniki:
4-5 średnich ziemniaków
200 g roszponki
1 mały korzeń pietruszki
1 mała marchewka
kawałek pora (około 2-3 cm)
1-1,5 litra wody
pół łyżeczki soli
2 szczypty pieprzu
2 łyżki oliwy
2-3 łyżki ziaren słonecznika

Wykonanie:
Słonecznik uprażyć na suchej patelni. Warzywa obrać, pokroić.
Roszponkę wypłukać.
Zagotować wodę. Do gotującej się wody wrzucić ziemniaki, marchew, pietruszkę i pora. Dodać sól, pieprz i oliwę Gotować do miękkości warzyw.
Po ugotowaniu do zupy dodać roszponkę i wszystko razem zblendować na krem.
Zupę podawać z uprażonym słonecznikiem.




Dodaję do akcji:

Wiosenne zupy Jadłospis dla Mam Dania dla urody

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz. Miło mi, że tutaj jesteś.