sobota, 14 lutego 2015

Kokosowe biszkopty

Zachwytu mąką kokosową ciąg dalszy :-) Albo, jak kto woli, ciąg dalszy kokosowej rozpusty.
Biszkopty bez glutenu i bez cukru.

Składniki na około 15 sztuk:
1/2 - 3/4 szklanki mąki kokosowej (przepis)
4 jajka
1/2 kostki masła
1/2 łyżeczki aromatu cytrynowego
2-3 łyżki ksylitolu

Wykonanie:
W rondelku rozpuścić masło. Pozostawić do ostudzenia.
Jajka utrzeć z ksylitolem, dodać masło i olejek cytrynowy.
Stopniowo wsypywać mąkę kokosową i mieszać - ma powstać niezbyt gęste ciasto.
Trzeba pamiętać, że mąka kokosowa szybko wchłania płyny i jeśli wsypiemy jej za dużo - biszkopty będą zbyt suche.
Piec w temperaturze 180 stopni około 15 minut.




6 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować. Moje młodsze dziecko uwielbia biszkopty. Takiej ich wersji nie robiłam, wyglądają bardzo smakowicie :) Bez glutenu i cukru super !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo lubię mąkę kokosową i wszystko co niej powstaje ;) Twoje biszkopty wyglądają przepysznie. Czy one są takie miękkie jak biszkopty dostępne w sklepach czy bardziej chrupiące (bo wyglądają chrupiąco :P) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są mięciutkie na jak na prawdziwe biszkopty przystało :-)

      Usuń
    2. Muszę koniecznie je zrobić w najbliższym czasie ;)

      Usuń
    3. Nie wyszły robiłam zgodnie z przepisem i ciasto się rozlało

      Usuń
    4. Prawdę mówiąc trochę jestem zdziwiona, że "ciasto się rozlało" - u mnie zawsze wychodzi. Może trzeba było dosypać trochę więcej mąki kokosowej? W każdym razie dziękuję za komentarz i pozdrawiam :-)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz. Miło mi, że tutaj jesteś.